دادن مشاوره به شما و آموزش های لازم از خدماتی هستند که ما به بهترین شکل برای شما انجام می دهیم.

آشنایی بیشتر پای دیابتی

یکی از مهم‌ترین عوارض بیماری دیابت، اختلالات پای دیابتی است.  تقریبا 15 درصد از کسانی که مبتلابه دیابت هستند در طول زندگی خود به عوارض پای دیابتی دچار می‌شوند.  یکی از مهم‌ترین مشکلات بیمار زخم پای دیابتی است که 34 درصد افراد مبتلابه زخم پای دیابتی دچار قطع عضو می‌شوند.  این زخم‌ها می‌توانند علل گوناگونی داشته باشند و باعث عفونت پاها شوند که می‌توان با معاینه زخم‌ها توسط پزشک و تشخیص علت آن و با توجه به علائم، برای درمان زخم پای دیابتی اقدام کرد.  علائم و نشانه‌های مختلف آن می‌تواند شامل ورم، سوزش، تاول، ترک پوست، بی‌حسی و گزگز پا، سیاه شدن و کبودی پا و درد باشد.  روش‌های درمانی آن عبارتند از درمان‌های جراحی و غیر جراحی.  درمان‌های دارویی، استفاده از جوراب و کفش‌های طبی و مراقبت‌های خانگی جزو روش‌های غیر جراحی هستند که به بهبود زخم‌ها کمک می‌کنند.  با مراجعه به کلینیک مراقبت از پای دیابتی تحت نظارت پزشکان متخصص و پرستاران آموزش‌دیده پای دیابتی، آموزش‌های لازم را برای مراقبت از پاها و حفظ بهداشت و نحوه شست‌وشو، پانسمان و پیشگیری از عود زخم‌ها فراگرفت و راهنمای عملی دریافت کرد و از جدیدترین درمان‌های موجود اطلاع یافت.

البته بسته به اینکه زخم‌های پا در چه مرحله‌ای قرار داشته باشند و بسته به انواع زخم‌ها، نمایش متفاوت است و ممکن است به مراقبت‌های پرستاری در بیمارستان یا منزل نیاز باشد.  همچنین ممکن است فرایندها و روش‌های درمانی پیچیده‌تری مانند درمان‌های جراحی برای برداشتن و ترمیم زخم‌ها و پینه‌ها و در مراحل پیشرفته برداشتن . . .  از عضو یا اینکه قسمتی از عضو نیاز باشد.
ازیک‌طرف کنترل عوارض مربوط به زخم پا تحت نظر کارشناس آموزش‌دیده مراقبت از پای دیابتی آسان است و از سوی دیگر بی‌دقتی و سهل‌انگاری بیمار منجر به ضایعات جدی و حتی قطع عضو می‌شود، آگاهی بیماران و خانواده‌ی آنان به‌منظور پیشگیری و مراقبت از زخم پای ناشی از دیابت نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای دارد.

اطلاعات راه های تماس

آدرس : اهواز ، کیانپارس .وهابی. بین سروش و اسفند(بین یکم و دوم کیان آباد) مجتمع داوری، واحد۱

info@bartarclinic.com

اینستاگرام ارتوپد فنی برتر