• اهواز، کیانپارس، پهلوان شرقی،مجتمع سیمرغ
  •  تلفن تماس : 06133732015
  • شنبه تا پنجشنبه صبح   9:30-12:30 و 20:30-16:30

اسکن کف پا و طراحی کفی

اسکن کف پا و طراحی کفی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای بررسی و معاینه دقیق تر پا، دستگاه هایی به نام اسکنر ها به وجود آمدند این اسکنرهای با اسکن کردن کف پا اطلاعات جزئی و دقیقی را در مورد پا و شرایطی که با معاینه بالینی مشخص نمیشوند به ما می دهند.

اسکن سه بعدی

اسکنر های سه بعدی دستگاه هایی هستند که می توانند تصایر سه بعدی از شکل کف پا  و پا را فراهم کنند که در نهایت برای طراحی بهترین کفی طبی مورد استفاده قرار گیرد. روش اسکن سه بعدی برای ثبت اندازه گیری دقیق تر از پا به وجود آمده است این روش اسکن پا می تواند اطلاعات جامعی را در مورد سطح، حجم و برش های عرض از پا را به ارتوزیست بدهد که نسبت به  دیگر روش های اندازه گیری از دقت بالایی برخوردار است پس از ثبت اطلاعات توسط این اسکنر، به نرم افزارهای طراحی کفی طبی منتقل شده که با توجه به قالب سه بعدی پا، کفی طبی مناسبی طراحی شود و بعد ازین مرحله کفی طبی طراحی شده توسط پرینترهای سه بعدی مانند آنچه که در بالا گفته شد، ساخته می شود.

اسکن داینامیک

اسکن ( اندازه گیری فشارکف پا بصورت پویا ) درحال حرکت که با اندازه گیری فشار کف پا در حین راه رفتن اطلاعات علمی و دقیقی از نحوه توزیع فشار در هنگام راه رفتن بدست می دهد و قابلیت نمایش حرکت پاها را به صورت لحظه ای و در طول سیکل راه رفتن دارد. از این رو و در حال راه رفتن اطلاعات دقیقی از کف پای فرد برای طراحی کفی مناسب در اختیار می گذارد

طراحی کفی اختصاصی

کفی طبی اختصاصی، به طور وی‍‍ژه با توجه به خصوصیات کف پای هر فرد طراحی می گردد. برای این منظور ما در کلینیک برتر با استفاده از دستگاه های اندازه گیری نیرو و فشار کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده میکنیم تا تاثیر بیشتری در اصلاح و درمان عارضه موجود و ‌احساس بهتری در فرد ایجاد کنیم. بعد از تهیه اسکن از کف پا، کفی اختصاصی با نرم افزار طراحی کفی طبی به طور دقیق توسط متخصص ارتوپد فنی طراحی شده و کفی با دستگاه CNC ،‌ تراش داده می شود.