• اهواز، کیانپارس، پهلوان شرقی،مجتمع سیمرغ
  •  تلفن تماس : 06133732015
  • شنبه تا پنجشنبه صبح   9:30-12:30 و 20:30-16:30

ویژگی های کفی طبی

کفی طبی مناسب دارای چه ویژگی هایی باید باشد ؟

کفی طبی یا پد‌های مخصوص داخل کفش، یک تکه‌ی مسطح به شکل کف پا است که از جنس فوم، کشف چرم، فلز، پلاستیک یا دیگر موارد مصنوعی ساخته شده است و در داخل کفش قرار داده می‌شود.


کفی ها از نظر جنس  ۳ دسته اند :

کفی های نرم

کفی های نیمه سخت

کفی های سخت

 

کفی نرم :

کفی طبی نرم عموماً ضد ضربه است، تعادل را افزایش می‌دهد و مانع از فشار روی نقاط دردناک می شود. این نوع کفی طبیعموماً برای افراد مبتلا به دیابت، آرتریت و افرادی که بدشکلی پا (مانند پای پرانتزی و ضربدری و درمان درد کف پا) دارند مؤثر است. کفی کفش نرم کل کف پا (پاشنه تا انگشتان پا) را پوشش می دهند. کفی نرم، همانند کفی طبی سفت با استفاده از قالب پا ساخته می‌شوند.


کفی نیمه سخت :
نیمه سفت باعث حفظ تعادل پا در حین راه رفتن و ورزش کردن می‌شوند. عموماً از لایه‌های نرم ساخته می‌شوند که با موادی سفت تر مستحکم شده است.


کفی سخت :


فی های سفت برای کنترل عملکرد طراحی می‌شود و در اصل برای راه رفتن یا و برای کفش مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرند . این نوع کفی طبی عموماً از مواد مستحکمی مثل پلاستیک یا فیبر کربن ساخته می‌شوند. کفی های سفت با استفاده از قالب پا ساخته می‌شوند. کفی طبی سفت حرکت دو مفصل اصلی کف پا که دقیقاً در زیر مفصل قوزک پا قرار دارند را کنترل می‌کنند و باعث بهبود قوس کف پا می شود، همچنین مانع از خشکی و درد در پا، ران و کمر می‌شوند.


ساختار کفی های طبی


کفی ها از نظر شکل و ساختار نیز به انواع مختلف مثل کفی با حمایت کننده قوسی طولی ; کفی با پد متاتارسال (برای صافی قوس عرضی و درد انتهایی استخوان کف پایی) ; کفی با بالابر پاشنه (برای کسانی که قد کوتاهی دارند) تقسیم می شوند .
کفی های مواج بیشتر برای رفع خستگی و جلوگیری از اعمال فشار به پاها استفاده می شوند و موارد استفاده درمانی آن ها محدود است و کفی های دیگر نیز بسته به نوع عارضه به صورت خاص مورد استفاده قرار می گیرند .
کفی های طبی غیرمواج در رفع خستگی مفید نیستند یا جذب شوک و امثال آن ها را انجام نمی دهند و درعین حال کفی های مواج برای اصلاح تغییر شکل ، مثل صافی کف پا ، نمی توانند کاربرد داشته باشند .

کفی طبی در چه مواردی کاربرد دارد ؟


کفی‌های طبی ممکن است به علل مختلفی تجویز شوند از جمله:
• پشتیبانی از پاها و قرار دادن پا در راستای صحیح
• پیشگیری یا اصلاح دفرمیتی‌های پا یا برطرف کردن درد و ناراحتی ناشی از دفرمیتی پاها
• بهبود کلی عملکرد و کارایی پاها و مچ پاها


آیا در هر نوع کفشی می توان از کفی های طبی استفاده کرد ؟


کفش خریداری شده باید ویژگی های خاصی داشته باشد . امروزه تولید کننده ها دنبال مد و جنس ارزان قیمت هستند . کفش تولید شده فضای مناسبی برای نصب کفی های طبی ندارند و از کفش بیرون می زنند . کفش باید با رعایت اصول پزشکی ساخته شود و قالب طبی آن نیز توسط یک صنعت کار تهیه و در کفش تعبیه گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.